×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اجرای طرح پایلوت ثبت الکترونیکی کروکی تصادفات در قم/توضیح درباره صدور قبض‌های قدیمی جریمه

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با ارائه توضیحاتی درباره صدور قبض‌های قدیمی جریمه گفت: از روز شنبه ثبت الکترونیکی کروکی تصادفات در استان قم به صورت پایلوت شروع شده است.

سردار کمال هادیانفر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره علت صدور قبض‌های جریمه قدیمی گفت: در بحث اعمال جریمه ۶۰ درصد از دست افزار استفاده می‌کنند و تا دست‌افزارها کامل نشود ۴۰ درصد از سایر همکاران مبادرت به استفاده از قبض جریمه دستی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در استفاده از دست افزارها افسران به صورت سیستمی با شناسه پرداخت اعمال جریمه کنند، ادامه داد: قبلا درباره این موضوع تاکید کرده‌ایم و با تکمیل این دست افزارها به زودی بخش زیادی از این مشکلات حل می‌شود و از ابتدای سال آینده صددرصد همکاران ما مجهز به دست‌افزار سپهر خواهند بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: به افرادی که به صورت دستی جریمه می‌شوند توصیه می‌کنیم که زمانی که قبض جریمه دریافت می‌کند سریعا آن را پرداخت نکند و پس از اینکه اولین پیامک را که دارای شناسه قبض پرداخت است دریافت کنند اقدام به پرداخت جریمه کنند.

سردار هادیانفر درباره ثبت الکترونیکی کروکی تصادفات گفت: یکی از کارهایی که در راستای هوشمندسازی  در پلیس راهور شروع شده است و در گذشته نیز درباره آن توضیحاتی را داده بودیم ترسیم کروکی الکترونیکی است. دوره آزمایشی این طرحاز روز شنبه در استان قم شروع شده است و تمام کسانی که دارای کد رسیدگی به جرائم هستند مجهز به این تجهیزات شده‌اند.

وی ادامه داد: این طرح دارای مزایای فوق‌العاده‌ای برای پلیس در استفاده از دیتاها است و همچنین شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند در پیشگیری از تصادفات ساختگی از این طرح استفاده کنند. همچنین این اقدام باعث سرعت عمل بیشتر می‌شود و هزینه سازمانی تقلیل می‌یابد. این طرح کار بسیار ارزشمندی است که از استان قم شروع شده و به زودی دوره پایلوت که تمام شود به کل کشور تسری می‌‌یابد.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به تصادفاتی که سالانه اتفاق می‌افتد گفت: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تصادف جرحی،‌فوتی و خسارتی رسیدگی می‌شود و افسران حاضر می‌شوند. با اجرای این طرح پیامکی برای مقصر و غیرمقصر بلادرنگ ارسال می‌شود و دیتا در اختیار شرکت بیمه قرار می‌گیرد و بیمه از این طریق خسارت را پرداخت می‌کند ما در دوره آزمایشی مشکلات را برطرف می‌کنیم و به صورت پایدار در استان‌های دیگر اجرایی می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.