×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی بغدادی امروز در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی حوزه علوم شناختی که به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان اینکه این رویداد هفدهمین رویداد استارت‌آپی است که به حوزه علوم شناختی اختصاص یافته است، افزود: ما برای برگزاری رویدادی در این حوزه تلاش‌های زیادی کردیم که تاکنون فرصت مناسب در اختیار نداشتیم.
وی برگزاری این رویدادهای استارت‌آپی را در راستای هم‌رسانی و برقراری ارتباط میان تیم‌های استارت‌آپی و طرح‌های سرمایه‌پذیر با سرمایه‌گذاران اکوسیستم نوآوری ذکر کرد و یادآور شد: این رویدادها تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته، به گونه‌ای که حدود ۱۰۸ تیم بر روی استیج این رویداد ایده‌های خود را به سرمایه‌گذاران ارائه کردند.
بغدادی، با اشاره به حضور ۳ هزار و ۴۰۰ مخاطب در این رویداد، خاطر نشان کرد: در این رویدادها ۲۸۰ میلیارد تومان تقاضای جذب سرمایه داشتیم، ضمن آنکه ۳۰ میلیارد تومان سرمایه برای تیم‌هایی که ایده‌های خود را در این رویدادها ارائه دادند، جذب شده است که این عدد در مقایسه با متوسط جهانی، نرخ قابل توجهی است.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری با بیان اینکه این عدد نشان می‌دهد که دوشنبه‌های استارت‌آپی به منظور برگزاری یک رویداد برای رویداد دیگر نیست، یادآور شد: برگزاری این رویدادها به منظور تامین مالی تیم‌های استارت‌آپی است؛ از این رو شاهدیم که ۲ تیم حاضر در رویداد قبلی موفق به جذب ۹ میلیارد تومان سرمایه شدند و ۴ تیم دیگر نیز در مرحله عقد قرارداد قرار دارند.
بغدادی، طرح هم سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی را ابزار تشویقی برای تامین مالی تیم‌های نوآور دانست و اظهار کرد: با این ابزارها، منابع صندوق تنها منحصر به شرکت‌های دانش‌بنیان نمی‌شود، بلکه از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری و جسورانه به عنوان عاملین صندوق نوآوری که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری کشور هستند، منابع مالی در اختیار تیم‌های فناور قرار خواهد گرفت.
به گفته وی در صورتی که ۲۰ درصد سرمایه مورد نیاز تیم‌ها تامین شود، صندوق نوآوری از طریق طرح هم سرمایه‌گذاری تا ۸۰ درصد منابع باقی مانده را تامین خواهد کرد.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری با بیان اینکه تسهیلات طرح هم سرمایه‌گذاری از جنس وام و بدهی نیست، گفت: در این طرح اگر به هر دلیلی طرح شکست بخورد، بدهکار بانکی نداریم؛ ضمن آنکه اگر طرح به نتیجه نرسد، ریسک کمتری متوجه هم سرمایه گذار و هم صاحب ایده خواهد بود. این کمکی است که صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق طرح هم سرمایه‌گذاری در اختیار تیم‌های فناور قرار خواهد داد.
وی از برگزاری رویداد دیگری به نام “پیوند” از سوی این صندوق خبر داد و افزود: فراخوان یک و دو این طرح منتشر شده است و هفته آینده اولین جلسه این رویداد برگزار خواهد شد. در این رویداد تیم‌ها، طرح‌های فناورانه و هسته‌های فناور که به مرحله “سید استیج” رسیده باشند، انتخاب می‌شوند و در دوره‌های توانمندسازی حضور می‌یابند تا تیم‌ها بتوانند مدل کسب و کار خود را طراحی کنند.
بغدادی، اضافه کرد: در نهایت تیم‌های فناور ایده‌های خود را به شتابدهنده‌ها ارائه خواهند کرد و در صورت پذیرش می‌توانند از مزایای شتابدهنده‌ها چون تامین مالی، فضای کاری و ایجاد ارتباط با سرمایه‌گذاران بهره‌مند شوند.
وی خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در معاونت سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی انجام شده، قرار است در طی این رویداد طرح هم سرمایه‌گذاری را با شتابدهنده‌ها اجرایی کنیم.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.