×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
آیین تکریم مدیران عامل پیشین پست بانک ایران برگزار شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پست‌بانک‌ایران: این آیین ماندگار و ارزشمند با حضور مهندس علی اصغر جوادی، دکتر جعفر عبادی، دکتر محمود افضلی، دکتر محمدحسن محبیان، مهندس محمود حسن‌زاده، مهندس حسینعلی ضیایی و دکتر خسرو فرحی به عنوان مدیران عامل پیشین بانک و همچنین دکتر شیری در آستانه آغاز ۲۵مین سال فعالیت این بانک در فضای بسیار صمیمی و سرشار از نوستالژی برگزار و از طرف دکتر شیری به هریک از مدیران، یادمان ویژه پست‌بانک‌ایران و لوح سپاس اهدا و درپایان نیز از طرح عکس ویژه مدیران عامل رونمایی شد.
مشروح کامل بیانات آنها بدین شرح است:

دکتر شیری: خوشبختانه به لطف تلاش‌های ویژه‌‌‌ پیشینیان، پست‌بانک‌ایران امروز سرآمد بانک‌های دولتی شده است
دکتر بهزاد شیری نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل پست بانک ایران در ابتدای این آیین گفت: خرسندیم که آغاز ۲۵مین سال فعالیت بانک را به میمنت قدوم شما بزرگواران در خانواده بزرگ پست بانک ایران جشن می‌گیریم و یک سال بانکی، مالی و خدمت رسانی موفقی را به امید خدا، شروع خواهیم نمود.
خوشبختانه امروز به لطف تلاش و ابتکارات ویژه‌ای که همه شما بزرگواران در دوران تصدی خود داشته‌اید، پست بانک ایران سرآمد بانک‌های دولتی( به اذعان ارزیابی‌های سیستم بانکی) شده است و همچنین براساس شاخص‌های اختصاصی و عمومی، این بانک به عنوان برترین بانک شبکه دولتی شناخته شده است. البته این مهم اتفاق نمی‌افتاد مگر آنکه سنگ بنایی که در ابتدای کار گذاشته شد به‌درستی بنا نهاده شود تا تمامی مدیران ارشد در دوران مسئولیت خود با تلاش و پشتکار، آن نهال تازه ی رو به رشد را به درختی تنومند در شبکه بانکی تبدیل نمایند.
همانطوریکه می‌دانید؛ پست بانک ایران با توجه به ساختار مالکیتی بعنوان یک بانک دولتی شناخته شده است، ۵۱درصد از سهام آن دولتی و قبلاً ۲۵درصد از سهام عدالت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بوده که با توجه به واگذاری‌هایی که دربازار سرمایه رخ داده است این سهم به مرور کم شده و هم اکنون ۲۳درصد شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت و 27درصد برای اشخاص حقیقی و حقوقی بازار سرمایه هست و با آخرین اطلاعاتی که از بازار سرمایه داریم قریب به ۴۰هزار سهامدار شامل؛ کارکنان بانک، اشخاص بیرونی، شرکت‌ها و اشخاص حقیقی داریم.
از زمان شروع فعالیت بانک تا زمان دکتر فرحی، بانک در فضای دولتی – خصوصی بود و کماکان در فضای دولتی-خصوصی هستیم ولی مقررات دولتی حاکم است چون ۵۱درصد آن دولتی است. سازمان حسابرسی، حسابرس ماست، تمام قوانین بودجه، استخدامی و اداری مشمول حال بانک است و از این جهت هم باید با شرکت‌ها و بانک های بورسی در بازار سرمایه رقابت کنیم و مثل آنها باید اطلاعات و عملکرد را در سامانه کدال، قرار دهیم.
ضوابط حاکمیت شرکتی در سازمان بورس و اوراق بهادار را رعایت می‌کنیم، کار، کار سختی است ولی خوشبختانه ساختاری که در بانک ایجاد شده است برای مدیریت فعلی، کار را راحت کرده و رشد سهم بانک نسبت به بانک‌های دیگر در زمینه سهام، اتفاق خوبی را رقم زده است.
یکی از ظرفیت های مهم پست بانک ایران باجه های روستایی است که از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را شرع کرده و امروزه این نهال باجه های روستایی باعث افتخار دولت شده است.
درحال حاضر در حوزه روستا، روزانه قریب به ۲میلیون تراکنش بانکی از طریق دستگاه‌های POS و pin pad ها انجام می‌دهیم که در تحلیل آن می‌گوییم که اگر پست بانک ایران و این باجه ها نبودند مهاجرت و تردد به شهرها زیاد می‌شد. بر این اساس به بانک مرکزی ج.ا.ایران برای تأیید این باجه ها درخواست دادیم و نهایتاً اداره مجوز بانک‌های بانک مرکزی ج.ا.ایران برای تبدیل وضعیت آن دستور رسیدگی را صادر نمود که در سال ۱۳۹۹ بانک مرکزی به تک تک باجه ها مجوز فعالیت رسمی به نام خود روستا با کد و شعبه ناظر را اعطاء می‌نماید.
هم اکنون ۴۰۰ باجه از ابتدای سال‌جاری مجوز دریافت کرده و 2هزار باجه نیز در سامانه ثبت شده که تا پایان سال به ۴هزار ثبتی که قول داده بودیم خواهیم رسید. البته موافقت اصولی تعداد ۶۰۵۳ باجه رسمی را در زمان دکتر فرحی که زحمت زیادی برای آن کشیده بودند، اخذ کردیم.
در روستاها قریب به ۵/۳ درصد بازار روستا و پول روستا را جذب کرده‌ایم و بازار پولی که اقیانوس آبی برای پست‌بانک‌ایران است و قیمت تمام شده پول بسیاربسیار پایین است و روستاییان خیلی هم انتظار دریافت تسهیلات را ندارند. البته آنان انتظار دارند که همان خدمات متعارف بانکی را به آنان ارائه کنیم. خوشبختانه وضعیت بانک متحول شده و الان در بازار پولی، بانکی نیست که قیمت تمام شده آن به ۱۴درصد برسد. درحالی که الان قیمت تمام شده پول در پست بانک ایران که در سامانه کدال هم بارگذاری کردیم ۱۴درصد است.
سرمایه ثبتی بانک الان ۳۲۵میلیارد تومان و با تجدید ارزیابی و دارای‌هایی بانک به ۱۰۴۰ میلیارد تومان می‌رسد.‌ یعنی انشالله به زودی ۱۰۰میلیون تومان ابتدایی سرمایه اولیه این نهال به ۱۰۴۰ میلیارد تومان بدون آورده‌ای از طرف دولت و سهامداران می‌رسد.
مجموعه پست بانک ایران خودش رشد کرده و 700 میلیارد تومان سودی که درپایان سال جاری رخ خواهد داد، یک اتفاق جدید در بازار پول و سرمایه است که یک شرکتی که سرمایه ثبتی آن ۳۲۵ میلیارد تومان است به ۲برابر سود می‌رسد و سهامداران هم این وضعیت را در بازار، متوجه شده اند.
قیمت سهام در بازار سرمایه در پست بانک ۵/۱ برابر صنعت بانکی است (ملت، تجارت و صادرات) قیمت ما در همین ۶ ماهه که در سامانه کدال بارگذاری کردیم رشد کرده است و چشم اندازی که برای بانک دیده شده چشم انداز بسیار مطلوبی را در بازار خرد روستایی است.
نقطه عطف بانک درسال ۱۳۹۵ قانون پست است که در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و یک چرخش ۱۸۰درجه ای اتفاق افتاد و پست بانک ایران، بانک عامل حوزه ICT و IT و هم بانکداری خرد در مناطق کم برخوردار شد. پست بانک ایران بدلیل ظرفیت قانونی که دارد می تواند در شهرستان های فاقد شعبه، شعبه ایجاد کند و ما ایجاد ۱۲۰شعبه جدید را در دستور کار داریم که افتخاری را برای بانک ایجاد کنیم. همچینن توانستیم ۱۸۱ مجوز استخدام رسمی را بگیریم.
باجه های بانکی پست بانک ایران، بانکداری عاملی در مناطق روستائی را دارد. طی ۳سال اخیر درخصوص بانکداری دیجیتال موفق شدیم سند راهبردی بر مبنای بانکداری دیجیتال پست بانک ایران را به تصویب برسانیم. پست بانک ایران؛ اولین بانکی است که سرویس درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) با قابلیت صوتی جهت استفاده نابینایان را برای اولین بار درسطح کشور ایجاد کرده است.
همچنین راه اندازی مرحله نخست سامانه افتتاح حساب غیرحضوری با احراز هویت بیومتریک، راه اندازی سجام(سامانه جامع احراز هویت مشتریان) در باجه های بانکی روستایی و آغاز فرآیند ارائه تسهیلات در قبال توثیق سهام عدالت از دیگر برنامه‌های بانک ایران در سال‌جاری بوده است.
در هرصورت امانتی که مدیران عامل پیشین مراقبت کردند، حال با این گزارش از راهنمایی‌ها و انتظارات شما عزیزان بهره‌مند می‌شویم و این مهم را برای دستیابی به اهداف عالیه بانک دراختیار کارکنان قرار می‌دهیم.

مهندس جوادی: پست بانک همیشه پست بانک است نه یک بانک
از این همه رشد و تعالی که پست بانک ایران به آن رسیده و همچنین زحمات مجموعه بانک قدردانی می نمایم.  اگر هم نقطه نظراتی را عرض می‌کنم امیدوارم با اهداف و سیاست های شما، مقدور باشد.
پست بانک ایران، همیشه پست بانک است نه یک بانک! از اینرو، اشاره می‌کنم اگر به اهداف و سیاست‌های اساسنامه اولیه بانک که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، نگاهی بیاندازیم بسیاری از خدمات نوین، خدمات جدید و خدمات سنتی که در شرکت ملی پست در قالب پست مالی انجام می شود در واقع تصویب شد.
در خاطرم هست زمانی‌ که در سال ۱۳۷۴ اساسنامه پست بانک ایران می‌خواست به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، تأسیس شرکت کاملاً ممنوع بود و مهندس غرضی وزیر وقت پست، تلگراف و تلفن با تلاش فراوان مجلس را توجیه کرد و حجت‌الاسلام ناطق نوری رییس مجلس وقت نیز دستورات لازم برای تاسیس این شرکت دولتی را در سال ۷۴ داد که دلیل اصلی آن این بود که آن خدماتی که برای پست بانک ایران تعریف شد مجموعه شبکه بانکی کشور هیچ کدام از خدمات را ارائه نمی‌کرد و این تعریف از پست بانک، نمایندگان را توجیه کرد که شبکه پستی و بانکی می‌تواند باری از دوش دولت با توجه به کم کردن هزینه و بهره وری و سودآوری بردارد که نهایتاً منجر به تصویب و تاسیس آن شد.
خوشبختانه به همت همه فعالان در پست بانک ایران کار سرانجام گرفت و بعدها به مرور اساسنامه در جهت ارتقاء اصلاح شد. اما نباید فراموش کرد که اهداف اصلی اولیه و سیاست های جامعی که در ابتدا مطرح بود صرفاً  اقتصادی نبود و بیشتر خدماتی و اجتماعی بود و بحث بانکداری دیجیتال، اصلاً مطرح نبود.
با مهندس غرضی خدمت دکتر نوربخش رئیس کل بانک مرکزی وقت رسیدیم و برای ایشان به تبیین سیاست های پست بانک ایران پرداختیم که در آن جلسه سرانجام دکتر نوربخش گفت: اگر من یک شبکه مثل شبکه پست بانک داشتم همه بانک های کشور را به گلستان تبدیل می کردم و در نتیجه پذیرفت که پست بانک ضرری برای شبکه بانکی ندارد و می‌تواند یار و مکمل شبکه بانکی هم باشد و آن هم به لطف شبکه گسترده ای که پست داشت و از لحاظ تعداد و نقاط تماس درسطح کشور اولین مقام را داشت. در واقع سرویس، اهداف و توجیهاتی که برای خدمات عمومی برای آحاد جامعه مطرح شد توانست دکتر نوربخش را راضی کند.
حال استنباط بنده این است که خدمات بانکی که ارائه می‌کند در رتبه بالایی هست و پست بانک مقام خوبی را در شبکه بانکی دارد. اما خود من معتقدم واقعاً در کشور، بانک به اندازه کافی در بخش خصوصی و دولتی هست که به انحای مختلف سرویس ارائه می‌کنند که شاه کلید فعالیت‌شان، خدمات است.
به نظرم چقدر زیبا بود که اهداف اولیه شکل گیری پست بانک ایران با این اوج و رشدی که خدمات بانکی پست بانک پیدا کرده اهداف اولیه هم به موازات آن رشد پیدا می کردند و جلو می رفتند. برای مثال: سرویس پست خرید بود که الان شاه‌کلید فعالیت اقتصاد روز است. این سرویس عظیم و درآمدزا و خدماتی که واقعاً می تواند معنای اصلی کم کردن هزینه‌ها، حداکثر بهره وری و سودآوری و حداکثر تلاش و زحمت برای مردم است که بتوانند به‌راحتی یک خدمت را دریافت کنند و این به اعتقاد من جزء ناب‌ترین خدماتی است که می‌توانست پست‌بانک‌ایران داشته باشد؛ چه به لحاظ سرویس‌های بانکی و چه به لحاظ خدماتی که به جامعه ارائه می کند و مردم را از خدمات خود راضی کند و آن چنان این منفعت دارای رشد درآمد است که درسطح کشور شرکت فعال توزیع همراه با خرید می بایست فعالیت کند.
توزیع خدمت باید قطعاً در خدمت پست باشد، محور مالی و گردش وجوه آن در پست بانک. مشابه این سرویس صدها سرویس دیگر واقعاً وجود دارد که در شبکه پست بانک ایران می تواند مورد فعالیت، قرار بگیرد.
احساس می کنم اهداف اولیه اساسنامه پست بانک ایران کمرنگ شده و حالا که به تکاملی رسیده اید جا دارد یک بستر وسیع‌تری را فراهم کنیم و هرآنچه سرویس در اساسنامه بانک هست که شدیداً می تواند مورد استقبال جامعه قرار بگیرد را رشد دهیم. بخصوص با توجه به زیرساخت های وسیع ارتباطی کشور از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هست می‌توان سرویس‌های نوین را درقالب پست‌بانک‌ایران، عرضه کرد.
با تجمیع پست و مخابرات، بانک سرویس‌های دیجیتال عرضه شود. خدمات اقتصادی و صرفاً سودآوری طراوت و شیرینی و برکت خوبی برای پست بانک ایران خواهد بود و قطعاً دولت استقبال می‌کند.
امیدوارم با همت و تلاش مجموعه همچنان پست بانک ایران سرآمد بانک های کشور به جهت پولی، مالی، خدماتی و اجتماعی باشد.

دکترعبادی: جهت‌گیری اصلی پست‌بانک‌ایران در آینده باید گسترش شعب در استان‌ها باشد
انشالله که همیشه پست بانک ایران موفق باشد. پیرو صحبت های مهندس جوادی رسالت اولیه بانک، گسترش خدمات در مناطق دور بود. همانگونه که مستحضر هستید یک فهرست از خدمات را پست بانک ایران ارائه می داده که در شهرستان ها و روستاها، انجام می شد.
جهت گیری اصلی پست بانک ایران در آینده باید گسترش شعب در استان‌ها باشد چون یک سری مزایای جانبی که موجب توسعه می شود به همراه دارد. برای مجموعه پست بانک ایران آرزوی موفقیت و توفیق روز افزون دارم.

مهندس حسن‌زاده: نرم‌افزار بانکداری الکترونیک را آرام آرام در روستاها گسترش دادیم
الحمدالله پست‌بانک‌ایران امروزه بسیار مطرح شده است. شروع از سال ۱۳۷۲ خاستگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و از دل پست مالی بوحود آمد و حالت‌های مختلفی به خود گرفت. در ابتدا ما وارد مقوله‌ای شدیم که با ۱۰۰ میلیون سرمایه پرداخت نشده مواجه بودیم (۵۰میلیون سهم مخابرات و 50 میلیون سهم پست) و مجبور بودیم با یک ریسک بالایی شروع کنیم و همه جوره مورد تفقد قرار گرفتیم. در آن مقطع مشکل عدم کفایت سرمایه بود که هنوزم هست. که باید دولت کمک کند و با بخش پستی بود که مجوزی از بانک مرکزی ج.ا.ایران گرفتیم. با بخش سرمایه در ثبت نامی‌های مخابرات توافقاتی انجام دادیم و سود کردیم و ساختمان‌هایی خریداری و اقدام به تجهیز آنها نمودیم و با شعار “پست بانک‌ همه‌جا و در دسترس” کار را شروع کردیم.
در اساسنامه اولیه پست‌بانک‌ایران چیزی بنام (Cash On Delivery) COD ذکر شده بود با این هدف که مبادله پولی اجناس و کالای مردم توسط پست بانک انجام و بوسیله شرکت پست، توزیع شود. این ظرفیت هنوز باقی است و می توانیم از سیستم مالی اتحادیه پست برای مبادلات خرد استفاده کنیم.
سیستم نرم‌افزاری پست بانک، مهیا شد و دستگاه‌های نظارتی حمله‌ور شدند. آرام آرام پیش رفتیم و در روستاها گسترش پیدا کردیم. اولین core banking پست بانک ایران و بانک کشاورزی بود و بخاطر همین موضوع در اعماق روستاها نفوذ کردیم. شاکله پست‌بانک‌ایران درست شد یک core کوچک و نوعاً دولتی هستیم و توسعه‌مان بواسطه بخش خصوصی (ترکیب دولت + بخش خصوصی) بود و گسترش یافتیم و هنوز هیچ بانکی چنین قابلیتی را در خود ایجاد نکرده است.
در دور دوم حضورم در پست بانک ایران، روستاییان منابع خوبی داشتند و ایجاد اشتغال در روستاها خوب شده بود. قطعاً تلاش دوستان و کارکنان بانک بود که شبانه روز این توسعه را پذیرفتند و پست‌بانک‌ایران با نیروهای وفادار خود ادامه مسیر می‌دهد.
ما کشوری هستیم که خصلت روستایی داریم و به نظر من آینده این بانک به همین موضوع گره خورده است. در خدمت‌رسانی به روستاییان پست بانک ایران می‌تواند نقش‌آفرینی کند. وام های خرد به روستاییان جهت اشتغالزایی موجب شعف آنان شده و با وام‌های خرد می‌توانند اشتغالزایی کنند و ما مانع مهاجرت‌زدایی آنان به شهرها می‌شویم.
با تقویت اعتبارات خرد و خرید و فروش‌های خرد می‌تواند ترکیب خوبی برای ایجاد اشتتغال و رونق روستاها شویم.
متاسفانه core banking عملاً در ایران رخ نداده است چون هنوز شعب در کشور وجود دارد و مردم ترجیح می‌دهند چهره به چهره باشند. انشاالله اگر مأموریتمان را در روستاها و شهرهای کوچک تقویت کنیم خدمت خوبی به یک قشر کردیم که همیشه از یک سری چیزها، محروم بودند. نباید بدنبال سود برویم و البته باید به این نکته توجه کنیم که دولت به پست بانک ایران عنایت کمی داشته است.
هدف حداکثر کردن سود باشد و باقی بمانیم و رفاه نسبی برای کارکنان داشته باشیم و کمک کنیم برای حضور در روستاها نیروی انسانی تقویت شود و برنامه انگیزشی برای آنان و بازنشستگان داشته باشیم. امیدوارم خیر عظیمی با کمک و خدمت رسانی به روستاییان عاید پست بانک ایران شود.

دکتر افضلی: وجه تمایز پست بانک ایران ارائه خدمت در نقاط روستایی است
از برگزاری این گردهمایی تشکر می کنم، این درخت تنومند که اینک ریشه گرفته، کاشته ‌شده و آبیاری بزرگان است. هنگامی که نهالی جوان است تبدیل آن به درختی تنومند، بسیار سخت است. اما وقتی ریشه گرفت نگهداری از آن آسان‌تر می‌شود.
تاکید می‌کنم وجه تمایز پست بانک ایران ارائه خدمت در نقاط روستایی است که یک مزیت ویژه برای آن محسوب می‌شود. پست بانک ایران اندازه ‌اش کوچک است منتهی نقطه تمایز آن باجه‌ها است. در آن زمان بانک زیان‌ده بود و ما نمی توانستیم در رقابت با بانک‌های آن زمان باشیم. از اینرو به سراغ روستاها با منابع ارزان قیمت رفتیم تا بانک از حالت زیان‌ده خارج شود و در سال ۱۳۸۵ عضو WSBI شد. در سال ۱۳۸۶ در جلسه ای که در بروکسل برگزار شد شرکت و پست بانک ایران را پرزنت کردم. بعد از آن جلسه عضو هیأت مدیره این سازمان شدیم.
۲۵سال فعالیت پرافتخار پست‌بانک‌ایران نشان از توان فوق العاده مدیران و کارکنان این نهاد ارزشمند در کنار داشتن پتانسیل های قابل توجه رشد و توسعه دارد. بی تردید پست بانک ایران با برنامه ریزی و بهره گیری بیشتر و بهتر از این توانمندی ها، راه رشد و توسعه خود را توانمندتر و با سرعت بیشتری طی خواهد کرد و به زودی تبدیل به بزرگترین بانک شبکه ای دیجیتال خواهد شد.
در روستاها، برای توسعه بانکداری الکترونیک ابزار خریداری شد، ولیکن با مشکلات روبرو شد تا اینکه به سرانجام رسید. امیدوارم مجموعه بانک موفق و سربلند باشند.

دکتر محبیان: حق پست بانک ایران است که به تعداد باجه‌ها درسطح کشور شعبه داشته باشد
با تلاش دسته جمعی بستر خدمات پست بانک ایران توسعه یافت و موفق به دریافت لوح طلائی (BLP) از سازمان اسکان بشر ملل متحد شدیم و این مهم در نشریات سازمان ملل نیز منتشر شد.
در آن زمان ۵۵۰ تا ۶۰۰ خدمت در بانک احصاء شد که ما می توانیم جایگزین خدمات دستگاه های دولتی شویم. اما مشکل بحث قیمت تمام شده و سربه سری آن وجود داشت و نیاز داشتیم خدمات اول ارائه شود و بعد از آن پولش را بگیریم.
به دکتر احمدی نژاد رییس جمهور وقت گزارشی را ارائه نمودیم و درخواست دادیم یارانه روستائیان از طریق پست بانک ایران پرداخت شود. وجوه اداره شده در دستگاه های دولتی خیلی زیاد است که می تواند پست‌بانک انجام دهد. تجهیزمنابع برای بانک‌ها بسیارسخت است حضور ما در مناطق روستائی نقطه مزیت بانک است.
در کشور سوئیس خدمتی بنام “پست آمبولانس” با هدف دایرکردن سرویس برای حجم معاملات(Turnover) ایجاد می‌کند که خدمت رسانی است و هدف کسب درآمد نیست. بطور مثال؛ متولی baya نباید صدا و سیما باشد بلکه متولی آن با توجه به سامانه جامع بانکی گسترده باید پست بانک باشد. حق پست‌ بانک است که به تعداد باجه‌ها درسطح کشور شعبه داشته باشد چون بزرگترین بانک خدمات‌ده است.

مهندس ضیائی: باجه‌های پست‌بانک‌ایران می‌تواند وسیله‌ای برای فروش محصولات روستاییان به مردم باشد
خوشحالم که در این جمع حضور دارم. البته صحبت‌کردن در این جمع زیره به کرمان بردن است. یک سری مسائلی وجود دارد و این است که آنچه از دست مجموعه بر می‌آید چیست؟ چون دولت‌ها بر اساس سلایق خود فشارهایی وارد می آورند! ما با بحث‌های زیادی درخصوص دولتی بودن و خصوصی‌سازی درگیر بودیم ولی در مدت کم با توقف قانونی مواجه شدیم. از معافیت مالی استفاده کردیم و سه مجمع برگزار کردیم که نتیجه این بود که دولت می‌خواست حضور جدی داشته باشد.
کشور ما کشوری سوسیالیستی و کمونستی نیست و نه تنها اصل ۴۴ قانون اساسی پیاده نشده بلکه روز به روز هم برعکس شده است. ۹۰درصد درخدمت دولت است. البته تک به تک کارهایی کرده ایم. اگر فرض کنیم خصوصی بود چه توفیقاتی حاصل می شد. همین حضور در روستاها توفیق خوبی است. بعضی از چیزها الان بخاطر ابزارهای IT فراگیر شده است، خدمات مختلفی هست. در زمان خودم فکر کردم که بهترین خدمت برای روستاها این بود که بتوانیم محصولات روستایی را به فروش برسانیم. ولی نمی‌دانم که دولت بعدی ما این کار را کرد یا نه؟ مشکل ما عدم امکان تولید در روستاها نیست بلکه مشکل ما فروش تولیدات است!!! مثلاً کشوری مثل چین متناسب با قدرت خرید هرکشوری محصولات تولید و قیمت تعیین می‌کند.
پول از مدار خارج شده و باید به دنبال کسب و کارهای جدید باشیم و خدمتی که در روستاها می‌توانیم ارائه بدهیم را پیگیری کنیم و باید یک اتاق فکر برای این مهم ایجاد کنیم. از جوانان نخبه و باهوش، اقتصاددانان بهره ببریم و آنها را به اقصی نقاط دنیا بفرستیم تا بازار را شناسایی و محصولات تولیدی روستایی ایران را معرفی کنند و محصولات روستایی به واسطه پست بانک ایران به فروش برسد. باجه ها می توانند با سیستم ایجاد شده محصولات روستایی را معرفی و محصولات روستایی را معرفی و نقش واسطه‌ای را ایفاء کنند و با همکاری شرکت ملی پست به فروش برسانند. پست بانک ایران وسیله‌ای برای رساندن محصولات روستایی به مردم باشد.
اگر چشم به دولت داشته باشیم موفق نمی‌شویم. مجموعه کارکنان بانک حتی دفاتر بی‌نظیر هستند. اگر به شخصیت، معیشت و دانایی کارکنان احترام بگذاریم موفق خواهیم شد. در زمان تصدی بنده در پست بانک یاران شعار من این بود که اگر تک تک کارکنان احساس کنند که هرکدام یک مدیر عامل هستند می توانند بهترین خدمتگذار باشند. بطور مثال؛ ترس از مدیران عامل موجب عدم ارائه تسهیلات می‌شد! بنابراین باید جرأت و شهامت را به کارکنان تزریق کنید و پشتیبان کارکنان خود باشید.

دکتر فرحی: نیروی انسانی وفادار و توانمند عامل همیشگی پیشرفت پست‌بانک‌ایران است
از برگزاری جلسه توسط دکتر شیری و تک تک عزیزان که نقش مربی، سروری و پیشکسوتی بر بنده داشته‌اند، تشکر می‌کنم و خیلی خوشحالم که درخدمت شما هستم و غنیمتی برای بنده است. گفته‌ها گفته شد و در دوره‌های مختلف زحمات زیادی کشیده شد. بانک فراز و فرودهایی داشته و قطعاً خداوند توفیقات خوبی به این بخش از حوزه اقتصادی اعطاء نموده است. پست‌بانک‌ایران از ابتدای شکل‌گیری با یک انگیزه و عشق به خدمت و مردم و با یک تلاش زایدالوصفی، شروع به کار کرد.
با نیت خدمت به مردم شکل گرفت و مسیر پویایی را طی کرد و بالاخره بانک کمتر از مواهب و حمایت‌های دولت برخوردار بود و با تلاش خود مجموعه پیشرفت کرد و شاهد بودیم که امسال بانک بدون هیچ ارفاقی بعنوان بانک برتر، معرفی شد. نیروی انسانی وفادار و توانمند به انضمام ثبات و رشد در هر دوره موجب پیشرفت بانک شد.
امیدوارم بتوانیم با اعتبارات هدفمند در حوزه روستایی منشأ درآمد باشیم و در روستاها نقشی مهمی را ایفا کنیم وبا تحول دیجیتال، فاصله بین شهر و روستا را برداریم. انشالله بتوانیم خدمات ترکیبی مبتنی بر فضای دیجیتال منشأ خیر و برکت برای کشور و روستاییان باشیم. مجدداً از یکایک عزیزان و دکتر شیری بابت زحمات، تشکر می‌کنم و امیدوارم نقش سازنده‌ای داشته باشند.

دکترشیری درپایان آیین: تلاش می‌کنیم درخت تنومند پست‌بانک‌ایران دراقصی نقاط کشور منشأ اثر مثبت باشد
از تمام شما عزیزان برای حضور در این جمع تشکر می‌کنم، نکات ارزشمندی را درراستای چشم انداز و آتیه بانک مطرح کردید که خیلی بهره بردم و حتماً برای همکارانم این گفتمان پخش خواهد شد و با سند راهبردی که ترسیم شده یک ارزش ویژه را ایجاد خواهد کرد. پست‌بانک‌ایران الان در یک نقطه‌ای قرارگرفته که به گذشته خودش خیلی افتخار می‌کند و به دنبال این هست که بعنوان درخت تنومندی که الان سایه انداخته در اقصی نقاط کشور بتواند سبقه خودش را داشته و سابقه خودش را به رخ بکشد که این بزرگان منشأ اثر بودند.
امیدوارم بانک در بحث توسعه خدمات بانکی و سبد خدمتی نیز بتواند بر پایه بانکداری دیجیتال به ذینفعان خدمت دهد و هم از این مسیر منتفع شود تا در جامعه خدمت کرده و به تولید و جهش آن کمک کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.