×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آموزش دوره‌های تعاونی برای سربازان تحت عنوان سرباز مهارت در نیروهای مسلح راه‌اندازی می‌شود

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح از راه‌اندازی دوره‌های آموزشی تعاونی برای سربازان خبر داد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، سردار موسی کمالی در جلسه ویدئو کنفرانس مشترک معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی گفت: خدمت وظیفه عمومی یکی از ارکان توان رزم نیروهای مسلح  و بنیه دفاعی کشور است و سربازی در حقیقت مشارکت مردم در امر  دفاع و استقرار امنیت کشور است.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی  افزود: هر ساله هزاران نفر از جوانان درکسوت سربازی وارد نیروهای مسلح می‌شوند و از کیان میهن اسلامی ما دفاع می‌کنند لذا وظیفه نیروهای مسلح است که به جوانانی که در بهترین دوران عمر خود که دغدغه اشتغال و تشکیل زندگی دارند وارد نیروهای مسلح می‌شوند کمک بکند، لذا قرارگاه مرکزی مهارت آموزی به منظور کمک  به مهارت آموزی برایر و تسهیلگری در امر اشتغال جوانان در سال ۱۳۹۶ تشکیل شد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی اشاره کرد: بعضی‌ها از روی نا‌آگاهی و با این تصور که نیروهای مسلح به دلیل بی کار بودن سربازان و جلو گیری از بیکاری آنان به بحث مهارت آموزی روی آورده است مطالبی را مطرح می‌کنند در صورتی که سربازان عزیز ما در سراسر کشور بخصوص مناطق امنیتی، بد آب و هوا، محروم در حال انجام وظیفه و حراست از مرزهای های کشور و استقرار نظم و امنیت  هستند و مسائل نظامی، رزمی و دفاعی وظیفه اصلی آن‌ها است.

سردار کمالی در ادامه افزود:  از آن‌جا که بیکاری یکی از معضلات بزرگ اجتماعی و خانواده‌ها و جوانان است در نتیجه نیروهای مسلح برای کمک به برقراری امنیت پایدار به مهارت اموزی سربازان روی آورده است.

سردار کمالی تاکید کرد: بیکاری علاوه بر این که مشکلات روحی و روانی زیادی را برای جوانان و خانواده‌ها ایجاد می‌کند خودش مفسده‌انگیز و تحدید کننده امنیت است.

سردار کمالی گفت: با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی نقشه راهی برای انجام این ماموریت تدوین شد و کلیه دستگاه‌هایی که قادر به همکاری در این زمینه بودند شناسایی شدند و تاکنون  با ۲۶ وزارتخانه، سازمان، بنیاد تفاهمنامه امضا شده که به نیروهای مسلح  برای مهارت آموزی و تسهیلگری اشتغال کمک کنند که یکی از این سازمان‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

سردار کمالی افزود: مسئله تعاون یک از مسائل مهم در اقتصاد است و جوانانی که با سرمایه اندک خود قادر به راه‌ندازی کسب و کار نیستند و از طرف دیگر زمینه استخدام آن‌ها فراهم نیست، چنانچه کار تیمی و جمعی را یاد بگیرند میتوانند با همکاری هم با سرمایه اندک خود نسبت به ایجاد کسب و کار اقدام بکنند لذا ما بنا داریم تفکر کار تیمی، فرهنگ تعاون و کار جمعی را در طول خدمت سربازی به جوانان آموزش دهیم و در این راستا از همه‌ی فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی به خصوص وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انتظار داریم که همه ظرفیت‌های خود را در این رابطه بکار بگیرند.

سردار کمالی در پایان گفت: امروز جوانان تحصیل کرده و متخصص زیادی در نیروهای مسلح در لباس سربازی حضور دارند که چنانچه آموزش‌های لازم را جهت تشکیل گروه‌های تعاونی طی بکنند  می توانند بعد از خدمت سربازی با کمک وزارت کار نسبت به تشکیل و راه‌اندازی کسب و کار اقدام بکنند. در نتیجه با کمک وزارت کار در صدد برگزاری دوره های مهارت تعاونی در یگانها و   اجرای پروژه سرباز مهارت هستیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.