×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
آمار قربانیان کرونا در روسیه از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت

به گزارش کیوسک خبر، ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز شنبه آخرین آمار مربوط به این بیماری در روسیه را اعلام کرد که بر اساس آن در شبانه روز اخیر در این کشور ۳۸۴ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند و به این ترتیب مجموع آمار مرگ بر اثر این بیماری به یکصد هزار و ۱۷ نفر رسید.
در شبانه روز اخیر ۹ هزار و ۲۱ نفر در روسیه به بیماری کرونا مبتلا شده یا تست تشخیص کرونای آنها مثبت بوده است و مجموع افرادی که از اغاز شیوع کرونا در روسیه به این بیماری مبتلا شده اند از مرز ۴ میلیون و ۵۷۲ هزار نفر فراتر رفت که بیش از ۴ میلیون و ۱۹۵ هزار نفر بهبود یافته اند.
بیشترین آمار ابتلا به کرونا در روسیه در مسکو گزارش شده است که در شبانه روز اخیر ۲ هزار و ۱۱ نفر مبتلا شده و در مکان های دوم و سوم سن پترزبورگ با ۷۱۷ نفر و استان مسکو با ۵۹۴ نفر قرار گرفتند.
تاکنون در مسکو ۱۶ هزار و ۸۱۶ نفر بر اثر بیماری کرونا جان سپرده اند که مکان نخست در روسیه را دارد.
شبه جزیره چوکوتکا در شمال شرقی روسیه کمترین آمار کرونا را گزارش کرده و در شبانه روز اخیر در این منطقه خاور دور روسیه هیچکس به کرونا مبتلا نشد.
روسیه برای مبارزه طولانی با کرونا آماده می شود
با وجود پیشرفت های قابل توجه در روسیه در امر مهار کرونا، دولت این کشور برای مقابله طولانی مدت با بیماری کرونا آماده می شود.
براساس اطلاعات موجود، وزارت بهداشت روسیه تخت های بیمارستانی ویژه کرونا را که به دلیل بهبودی شمار زیادی از بیماران کرونایی خالی شده است همچنان برای پذیرش بیماران جدید در آینده آماده نگه می دارد.
الکساندر گینتسبورگ، مدیر مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی وزارت بهداشت روسیه به نام گامالیا اعلام کرده است که غلبه بر کرونا در سطح جهانی تا پاییز آینده ناممکن است.
وی افزود: اما در روسیه به دلیل وجود سه واکسن، روند اپیدمیولوژی در کشور تحت کنترل قرار دارد.
روسیه تدابیر برای پیشگیری کرونا را کاهش داد
روسیه در هفته گذشته با فروکش شدن شدت شیوع کرونا در این کشور برخی محدودیت های کرونایی را از میان برداشت.
ازجمله محدودیت های از میان برداشته شده امکان برگزاری مسابقه های ورزشی در ورزشگاه ها با حضور تماشاگران و با رعایت اصول پیشگیری از کرونا است.
سینماها و تئاترهای مناطق مختلف در روسیه نیز با رعایت اصول پیشگیری امکان فعالیت یافته اند و سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه بر وضع فعالیت آنها نظارت دارد.
روسیه همچنین از اول ماه آوریل پروازهای مسافربری با هفت کشور را دوباره برقرار کرد.
واکسیناسیون عمومی در روسیه جریان دارد
واکسیناسیون عمومی با دو واکسن کرونا به نامهای اسپوتنیک وی و اپی واک کرونا در روسیه جریان دارد و تاکنون بیش از سه میلیون نفر با این واکسن ها، واکسینه شده اند.
واکسیناسیون روس ها اواسط دی سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون روس ها با واکسن اسپوتنیک وی، واکسیناسیون را انجام داده اند و بتازگی مرحله دوم آزمایشی واکسن «اپی واک کرونا» برای واکسیناسیون مردم در روسیه آغاز شده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه یک هفته پیش واکسن کرونا را تزریق کرد و برخی مقامهای ارشد این کشور از جمله سرگئی شایگو وزیر دفاع نیز با واکسن اسپوتنیک وی واکسیناسیون شده اند.
روسیه نخستین کشوری بود که واکسن ضد ویروس کووید-۱۹ را یازدهم آگوست ۲۰۲۰ (۲۱ مرداد) به ثبت رساند. مرکز تحقیقات ملی همه گیر شناسی و میکروب شناسی «گامالیا» وابسته به وزارت بهداشت روسیه، این واکسن را تولید کرد. اسپوتنیک وی، واکسنی که بر پایه ناقل انسانی ساخته شده است و دو مرحله ای بودن آن در دو دُز تکمیل می شود.
موسسه تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا روسیه و متعاقب آن دکتر الکساندر گینتسبورگ، مدیر مرکز تحقیقات گامالیا در وزارت بهداشت روسیه که این واکسن را تولید کرده است، اعلام کرد: فاصله بین تجویز دوز اول و دوم دوز واکسن اسپوتنیک وی بین سه هفته تا دو ماه  خواهد بود.
الکساندر گینتسبورگ سازنده واکسن اسپوتنیک وی نیز به تازگی اعلام کرد آزمایشات پیش بالینی واکسن علیه ویروس کرونا به صورت قطره بینی در این مرکز آغاز می شود.
روسیه برای حیوانات واکسن کرونا ثبت کرد
معاون سازمان فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه با بیان اینکه حیوانات می توانند به غیر از کووید-۱۹ به برخی از گونه های دیگر از خانواده ویروس کرونا آلوده شوند؛ اعلام کرد: روسیه اولین واکسن جهان علیه کووید-۱۹ را برای حیوانات ثبت کرد.
به گزارش کیوسک خبر، کنستانتین ساونکوف، در گفت و گو با خبرنگاران بر اهمیت ویژه این واکسن تاکید کرد و گفت: برخی از گونه های جانوری حساس به ویروس کرونا هستند و موارد کووید-۱۹ در بسیاری از کشورها گزارش شده است. وی افزود: این نخستین واکسن کووید-۱۹ برای حیوانات در جهان است.
معاون سازمان فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه اظهار داشت: آزمایشات بالینی کارنیواک کاو، که از اکتبر سال گذشته آغاز شد، شامل سگ، گربه، روباه قطبی، راسو، روباه و حیوانات دیگر بود.
وی افزود: تولید انبوه واکسن می تواند از اوایل آوریل بر اساس بزرگترین بستر تولید داروهای حیوانی کشور در مرکز فدرال بهداشت حیوانات آغاز شود.
در روسیه، تاکنون دو مورد آلودگی گربه ها به ویروس کرونا به طور رسمی مشخص شده است.
ثبت واکسن کرونا برای حیوانات در روسیه بسیار مهم است زیرا روسها به حیوانات خانگی بویژه سگ و گربه علاقه بسیار زیادی دارند و میلیونها حیوان خانگی در خانه های ساکنان مسکو زندگی می کنند و علاوه بر ان بسیاری از مردم از سگ ها و گربه های خیابانی نیز با دادن غذا مراقبت می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.