×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آغاز عملیات اجرایی نخستین طرح سرمایه‌گذاری پتروشیمی گروه مپنا

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مپنا نیوز – عملیات اجرایی نخستین طرح سرمایه‌گذاری پتروشیمی گروه مپنا، روز پنج‌شنبه ۳۰ بهمن ۹۹، همزمان با دستور رئیس‌جمهور جهت بهره‌برداری از اسکله پنجم منطقه صنایع انرژی‌بر پارسیان (از طریق ویدئوکنفرانس)، آغاز شد.
طرح پتروشیمی GTPO گروه مپنا با سرمایه‌گذاری ۱.۴ میلیارد یورویی، در سه فاز در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان احداث می‌شود. بر اساس برآورد و برنامه، فاز نخست این طرح شامل تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول صادراتی با سرمایه ۴۵۰ میلیون یورو، در مدت ۴ سال توسط گروه مپنا به بهره‌برداری خواهد رسید. دوره بازگشت این سرمایه‌گذاری کمتر از ۴ سال پیش‌بینی ‌شده است.
با توجه به گستردگی صنعت پتروشیمی در ابعاد مالی، فناورانه، تجهیزاتی و پیمانکاری، گروه مپنا با احداث و بهره‌برداری از این واحد علاوه بر ورود به عرصه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی و فروش مستقیم محصول در خارج و داخل کشور، قادر به توسعه محصولات صنعتی، توان فنی و مهندسی، توان پیمانکاری و معرفی بیشتر برند خود در سطح بین‌المللی خواهد بود.
همزمان با آغاز عملیات اجرایی نخستین طرح سرمایه‌گذاری پتروشیمی گروه مپنا، مراسم افتتاح اسکله منطقه صنایع انرژی‌بر پارسیان نیز با حضور مدیران وزارت صمت، استانداری هرمزگان و مدیران منطقه پارسیان برگزار شد.
منطقه صنایع انرژی‌بر پارسیان در زمینی به وسعت ۹۸۰۰ هکتار در ۲۰ کیلومتری شرق فرودگاه عسلویه قرار دارد و با اختصاص ۲۰ میلیون مترمکعب در روز گاز به عنوان یکی از هاب‌های پتروشیمی کشور، برای تولید ۱۸ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی برنامه‌ریزی شده است. علاوه بر محصولات پتروشیمی، سایر محصولات حوزه معدنی مانند فولاد، آلومینا و آلومینیوم نیز در این منطقه تولید خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.