×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی،  دکتر مصطفی سالاری در نشستی خبری با اشاره به ورود به سومین هفته اجرای طرح ۳۰۷۰ که قرار بود بر اساس آن تا بهمن ماه ۳۰ خدمت و هر دوشنبه چند خدمت، الکترونیکی و غیرحضوری شوند، گفت: در هفته سوم طرح ۳۰۷۰ قرار داریم که با تحقق آن ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه سالیانه به شعب تامین اجتماعی کاهش می‌یابد یعنی بیش از ۷۰ درصد خدمات غیرحضوری می شوند.

سالاری با بیان اینکه در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی امکان استفاده از صندوق شخصی فراهم شده است، گفت: مفاصا حساب، استعلام وضعیت بیمه شدگان و مستمری بگیران و به طور کلی تمامی استعلام‌هایی که سایر دستگاهها از سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند از طریق صندوق شخصی به صورت غیرحضوری قابل دریافت است.

وی ادامه داد: بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان می‌توانند گواهی‌ها و استعلام‌ها را در صندوق شخصی خود در سامانه خدمات غیرحضوری ذخیره کنند و از طریق سازوکار طراحی شده در این سامانه  به سایر دستگاهها مجوز دسترسی به صندوق شخصی خود را بدهند و دستگاه‌های مختلف گواهی مورد نیاز را از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی دریافت کنند.

سالاری اظهار داشت: با دستگاه‌هایی که معمولا از سازمان تأمین اجتماعی استعلام می‌کنند، مکاتبه می‌کنیم و ما آمادگی داریم که از طریق API تبادل اطلاعات داشته باشیم از این طریق مراجعات مردم را کاهش دهیم و امنیت تبادل اطلاعات را نیز بالا ببریم.

وی افزود: در دو هفته گذشته سه خدمت غیرحضوری شدند و امروز پنج خدمت دیگر، الکترونیکی خواهند شد و نیاز به حضور بیمه شده را منتفی خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طبق برنامه تا امروز جلو رفته ایم، گفت: در هفته‌های آینده نیز به برنامه اعلامی پایبند خواهیم بود. تا بهمن ماه سال جاری ۳۰ خدمت غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی رونمایی و ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه به شعب کاسته می‌شود.

راهنمایی مراجعه کنندگان هنگام ورود به شعب و فعال سازی خدمات به روی گوشی موبایل

سالاری در پاسخ به اینکه آیا ارائه این خدمات به صورت حضوری ممنوع خواهد شد؟ عنوان کرد: ما نمی توانیم جلوی مراجعه مردم را بگیریم. اگر هم شخصی به شعب مراجعه کند همکار ما در ورودی شعب وی را راهنمایی می کند و بروشورها را ارائه و با گوشی همراه آن خدمت را برایش فعال می کند.

وی افزود: باید برای ما قطعی شود که روزی به ارائه حضوری خدمات برنمی گردیم. اگر دوگانه باشد این نگرانی هست که دوباره به حالت حضوری برگردد. ممنوعیت برای همکاران ماست. باید در ورودی شعب کاری کنیم که بیمه شدگان به باجه نروند.

تطبیق اطلاعات هویتی افراد با شماره تلفن همراه

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره ثبت نام برای دریافت خدمات غیرحضوری و ضرورت ارائه شماره حساب و تطابق اطلاعات هویتی فرد با شماره تلفن همراهش گفت: برای برخی خدمات شماره حساب می خواهیم و موبایل که به نام فرد باشد. در همه این موارد بخش قابل توجهی ثبت نام کرده اند و هرکس ثبت نام نکرده باید اطلاعاتش را تکمیل کند.

سالاری با اشاره به اینکه این خدمات علاوه بر طرح نسخه الکترونیک هستند گفت: از آخر مهرماه همه امکانات نسخه نویسی در همه مطب ها به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری فراهم شده و کار از نظر ما تمام شده و  جامعه درمانی باید به ما ملحق شوند که مشوق هایی در نظر گرفته ایم و امید است به مرحله ای برسیم که نسخه نویسی کاغذی نداشته باشیم.

تشکر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از سازمان ثبت احوال

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه مرجع استعلام کمک هزینه ازدواج و عائله مندی و به طور کلی وقایع چهارگانه، ثبت احوال است، گفت: سازمان ثبت احوال در طرح ۳۰۷۰سازمان همکاری بسیار خوبی داشته است که از آقای درخشان نیا و همکاران ایشان تشکر می‌کنیم. اگر همکاری ثبت احوال نبود، امکان اجرای این برنامه‌ها وجود نداشت.

طرح جدید تامین اجتماعی برای برقراری بیمه بیکاری

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه از اسفند تا آخر خرداد مقرری بیمه بیکاری یک میلیون و ۵۰ هزار نفرماه برقرار شد، گفت: از خرداد ماه تا کنون مقرری بیمه بیکاری برای ۸۲ هزار نفر برقرار شده است.

وی اضافه کرد: طرحی درباره بیمه بیکاری از سوی سازمان تأمین اجتماعی آماده و ارائه شده است که جزئیات آن امروز در جلسه ای در کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا بررسی و موارد لازم تصمیم گیری می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.