×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شرکت‌های ایرانی، قدرت و سرعت ما را برای پایان ساخت آپادانا خلیج فارس تا پایان ۱۴۰۰ بالا بردند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ستاد خبری دومین همایش و نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، عماد مرعشی در خصوص تاثیر تفاهم نامه‌های همکاری این پتروشیمی با سازندگان ایرانی و اعتماد به ساخت داخلی تاکید کرد: تحریم بهترین موقعیت برای بالفعل نمودن فرصت‌های بالقوه است و می‌توان با تکیه به نبوغ داخلی و اعتماد سازی به صنعت و ساخت داخل، میزان وابستگی به واردات را کاهش داد.
وی در دسترس بودن سازندگان در داخل کشور را باعث پیشبرد پروژه های صنعتی و ملی دانست و اظهار داشت: امروز می‌توان با تکیه بر توان داخلی، بخش عمده‌ای از قطعات مورد نیاز را در داخل کشور تهیه و از خروج ارز کشور به خارج و واسطه‌گری جلوگیری کرد.
مرعشی افزود: تفاهم‌نامه‌های انجام گرفته با شرکت‌های ایرانی قدرت و سرعت ما را برای رسیدن و تکمیل طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ بالا خواهد برد.
وی یادآور شد: ‏محصول شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس متانول با ظرفیت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال است و در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، با ‏چهار شرکت ایرانی در راستای اعتماد و اعتقاد به ساخت داخل در صنعت پتروشیمی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم.
گفتنی است در این رویداد، پتروشیمی آپادانا خلیج فارس با شرکت کولر هوایی آبان تفاهم نامه طراحی و ساخت کندانسور هوایی (Air-cooled Condenser) توربین‌کمپرسور سنتز پروژه متانول، با شرکت صنعتی و تولیدی هزاوه اراک تفاهم نامه طراحی و ساخت ساپورت های ‏فنری (اسپرینگ و اسپرینگ هنگر) پکیج استیم ریفورمر، با شرکت نفت و گاز سرو تفاهم نامه ساخت و تأمین تمامی کاتالیست های واحد متانول و با شرکت یورواسلات پارس تفاهم نامه طراحی و ساخت اینترنال راکتور سنتز را تبادل کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.